Az Egyetem új elektronikus levelező rendszerre tért át. Az ehhez kapcsolódó új informatikai stratégia fontos része az Egyetem „adatvagyonának”, a privát szféra digitális szabadságának és a belső hivatali levelezésnek a védelme. Hivatalos, intézményi levelezés ezentúl kizárólag ebből a levelező rendszerből folytatható.
Az OR-ZSE saját levelező szerverét leállítottuk, s levélforgalmunkat olyan szolgáltatóra bíztuk, aki meg tudja akadályozni, hogy az Egyetem levelező rendszere időről időre kéretlen leveleket küldözgető zombivá váljék, ugyanakkor megfelel az európai adatvédelmi irányelveknek, valamint a vonatkozó magyar törvényi előírásoknak, egyszersmind végpontok közötti titkosítást is végez.
Fő célunk az volt, hogy minden egyetemi munkatárs és doktorandusz rendelkezzék „@or-zse.hu” végződésű egyetemi e-mailcímmel, és a hivatalos levelezés ezen a címen keresztül, végpontok közti titkosítással, biztonságosan, az európai adatszuverenitás megőrzésével történjék. Ezért az Egyetem – külső szolgáltató bevonásával – megteremtette korszerű, biztonságos, könnyen használható, elegendő tárhelyet biztosító központi levelező rendszer üzemeltetésének a lehetőségét. Az új rendszer bevezetése 2019. december végére be is fejeződött. A folyamat során minden munkatárs, doktorandusz és hallgató számára készült, illetve 2020. február 3-ig készül végpontok közötti titkosítással ellátott elektronikus postafiók. A meglévő egyetemi e-mailcímek szintaxisa és domainvégződése nem változik.
Az Országos Rabbiképző – Zsidó Egyetem új, a vonatkozó európai adatvédelmi rendeletnek, a GDPR-nak és Magyarország törvényhozása által megalkotott 2011. évi CXII., az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról rendelkező törvénynek egyaránt megfelelő levelező rendszerébe pedig a ProtonMail bejelentkező képernyőjére navigálva lehet belépni. A levelező használatához lásd még a 20191220/1-es rektori rendeletet.